گوناگون ... با اجازه از وبلاگ " عاشق گمنامی "
نوشته شده توسط : ...

دو شنبه 31 فروردين 1394برچسب:,
 
:: 7:50 :: نويسنده : بی پلاک
دو شنبه 31 فروردين 1394برچسب:,
 
:: 7:38 :: نويسنده : بی پلاک

 

 

حديث قدسي:

«ماه رجب را ريسمانى ميان خود و بندگانم قرار داده ام ؛

هر كس به آن چنگ زند ، به وصال من رسد .»

 

 

حديث قدسي:

«ماه (رجب) ، ماه من ، بنده ، بنده من ، و رحمت ، رحمت من است ؛

هر كه در اين ماه مرا بخواند ، اجابتش كنم و هر كه حاجت آورَد ، عطايش كنم .»

 

 

پيامبر صلي الله عليه و آله :در بهشت قصرى است

كه جز روزه داران ماه رجب وارد آن نمى شوند

 

 

 

امام كاظم عليه السلام :

رجب ماه بزرگى است

كه خداوند [پاداش] نيكى ها را در آن دو چندان

و گناهان را پاك مى كند .

 

 

 

 

دو شنبه 31 فروردين 1394برچسب:,
 
:: 7:28 :: نويسنده : بی پلاک

 


چرا به امام باقر(ع) لقب باقر العلوم را داده اند؟چرا اين لقب را به امام صادق ندادند؟

«باقر» به معناي شكافنده است؛ باقر العلوم لقب كسي است كه در تبیين و توضيح علوم متفاوت، متبحر و ممتاز باشد.مي‏دانيم كه در زمان امام باقر«(ع)» فرصتي پيش آمد تا حضرت بتواند به تربيت شاگرداني چون «زراره» و «محمد بن مسلم» بپردازد و بخش گسترده‏اي از تعليمات اسلامي را به آنان تعليم دهند. همان تعليمات، از طريق شاگردان امام در منابع شيعه وارد گشت.

 


شايد علت اين كه اين لقب اختصاص به امام پنجم يافته، آن است كه آن بزگوار آغاز گر حركت و نهضت علمي بود كه پس از او با امام صادق ادامه يافت و به اكمال خود رسيد. در واقع او شكافنده و باز كننده در دانش به سوي مسلمانان بود و امام صادق ادامه دهنده راه و مسير امام باقر (ع) است.

 

 

 

طبق نقل برخي روايات اين لقب، در آغاز از سوي پيامبر گرامي(ص) قبل از ميلاد امام پنجم، به ايشان داده شده ، به عنوان يك نشانه و ويژگي امام به صحابي جليل القدر جابربن عبدالله انصاري گفته شده است. در برخي روايات آمده كه امام پنجم در تورات هم با همين لقب شناخته شده اند.

 

 

 

 

دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:,
 
:: 8:44 :: نويسنده : بی پلاک


متن زير كمي طولاني است اما حتما بخوانيد و بدانيد كه چگونه عزت به پاسپورت ايراني برگشت

 

گستاخی سفارت فرانسه در ایران

«صدور ویزا» برای کسانی که تمایل دارند به دلایل مختلف تجاری، اداری، تحصیلی، گردشگری و... از کشوری به کشور دیگر سفر کنند، جزو اصلیترین وظایف سفارتخانه‌ها در سراسر جهان است و کنوانسیون وین هم که به طور ویژه به مساله حقوق بین‌الملل می‌پردازد، بر این مساله تاکید کرده است.

با این حال سفارت فرانسه در ایران در اقدامی عجیب و کاملا غیرقانونی که علاوه بر مغایرت با مفاد معاهدات بین‌المللی، با آزادی بیان و احترام به حقوق شخصی افراد نیز در تناقض است، سنگ بزرگی پیش روی خانم‌های ایرانی متقاضی دریافت ویزای سفر به این کشور می‌گذارد که تحقق آن منوط به زیر پا گذاشتن دستورات صریح دینی است.

در بخش مدارک موردنیاز برای صدور ویزا که در پایگاه اینترنتی سفارت فرانسه در تهران قرار دارد، یکی از شروط اولیه و اصلی صدور ویزای سفر به این کشور، ارائه یک قطعه عکس رنگی بدون پوشش سر برای خانم‌ها است!

 

یک روایت تلخ: توهین به خانم چادری در پایتخت ایران اسلامی

متن زیر توسط یکی از شهروندان ایرانی منتشر شده که ماجرای برخورد غیرقانونی و توهین‌آمیز کارمندان سفارت فرانسه در تهران و درخواست‌های ضداسلامی آنان را روایت می‌کند:

همسرم بعد از اتمام مقطع دکتری تصمیم به ادامه کار با همکاران فرانسوی برای دوره پسا دکترا گرفتند. این بود که بعد از جمع آوری و تنظیم مدارک برای ویزای طولانی مدت، وقت مصاحبه از بخش فرهنگی سفارت فرانسه گرفتیم.

در بخش مدارک قید شده بود که عکس خانم‌ها باید بدون پوشش سر باشد. همانطور که حکم شرعی هم این اجازه را می‌داد، توسط یک عکاس خانم عکس پرسنلی گرفتم و به بخش فرهنگی سفارت بردم. در این عکس صورت و گوش‌ها به طور کامل مشخص بود. تمام مدارک من و همسرم توسط خانمی که مسئول این قسمت بودند بررسی شد، ایشان با حوصله و دقت به سوالات ما جواب دادند و به من گفتند که ممکن است این عکسی که شما ارائه دادید مورد تایید سفارت قرار نگیرد (مو‌ها در این عکس زیاد مشخص نبود). ایشان توصیه کردند عکس پرسنلی جدید بگیرم، چون در این صورت سفارت فرانسه می‌پذیرند که عکسی که در سفارت به صورت حضوری گرفته می‌شود با حجاب باشد. من هم طبق گفته ایشان عمل کردم.


شعار ملی فرانسه: آزادی، برابری، برادری

و اما روز مصاحبه اصلی در سفارت فرا رسید. من مثل همیشه با حجاب کامل، پوشش چادر و روسری که بخشی از صورتم را می‌پوشاند با همسرم به سفارت رفتم. آقایی که کارمند سفارت بود وفتی من را دید گفت: شما با همین وضع چادر می‌خواهید فرانسه بروید؟ گفتم: بله. گفت ولی نمی‌توانید با این چادر عکس بگیرید. اصلا شما با این طرز فکر چرا می‌خواهید بروید فرانسه؟ همین ایران باشید!

وافعا مانده بودم باید چه جوابی به این سطح تفکر داد؟ واقعا این هم جزئی از مصاحبه است؟ تا این حد بی‌ربط و احمقانه! من و همسرم که شوکه بودیم سعی کردیم محترمانه جواب بدهیم. ایشان ظاهرا در جریان نبودند که حدود ۱۰ در صد جمعیت فرانسه مسلمان هستند که جمعیتی معادل حدود ۶میلیون نفر است. ایشان به طور کل در جریان نبودند! گفتم ولی عکس پرسنلی را همانطوری که خواستید فرستادم؟! پاسخ دادند این عکس مهم نیست ما خودمان عکس می‌گیریم. گفت بی‌چادر و باز‌تر از این وضعیت. با خودم فکر کردم که خوب این هم حد مجاز شرعی است و مانعی ندارد. ما پول ویزا را پرداختیم. اماده عکس شدم. روسری را بالا بردم اما از من خواست گوش‌هایم را هم برای عکس نشان دهم من با تردید اما.. مرتکب این کار شدم. گفت تمام شد!

 


خسته و سنگین از شدت این ضربه سفارت را ترک کردیم. هنوز راهی نیامده بودیم که از سفارت با همسرم تماس گرفتند! گفتند عکس ویزای همسرتان پذیرفته نشده! دوباره باید عکس بگیرند. همسرم گفت: «مقدور هست که یک خانم از همسرم عکس بگیرند؟» جوابش مثبت بود. گفتند کارمند خانم هم داریم. برگشتیم به سفارت. گویا منتظرمان بودند، افای کارمند و دو نفر دیگر. یک اقا و خانم فرانسوی که مسئول و رئیس بودند. قبل از اینکه بتوانیم حرفی بزنیم با عصبانیت و لحن بسیار تندی شروع کردند به صحبت به زبان فرانسوی و اقای کارمند هم ترجمه کردند که شما اگر می‌خواهید به فرانسه بیایید باید به قوانین کشور ما احترام بگذارید و بی‌حجاب عکس بگیرید!

ما ازایشان خواستیم که یکی از کارمندان خانم عکس بگیرند یا اینکه من عکس را بعد برایشان ایمیل کنم، اما آنها با‌‌‌ همان لحن گفتند که مسئول این بخش یک آقاست و‌‌‌ همان هم باید همین الان عکس بگیرد! ما واقعا گیج شده بودیم، هم از شدت ضربه اول وهم حالا این وضعیت، دلیل این رفتار توهین آمیز را درک نمی‌کردیم. آن‌ها تهدید کردند به شما ۵ دقیقه فرصت داده می‌شود تا انتخاب کنید. ۵ دقیقه گذشت و ما همچنان مبهوت بودیم. آن‌ها که به طرزمشخصی نسبت به ما حساس شده بودند چند دقیقه بعد آمدند وبه ما که همچنان کنار باجه ایستاده بودیم امر کردند که بیاییم و تصمیمان را بگیریم. اقای کارمند پشت باجه با‌‌‌ همان ژست طلبکارانه و بی‌ادبانه ادعا کرد که شما برای تصمیم به این سادگی وقت من را گرفتید و.... آنقدر تحت فشار قرار گرفته بودیم که واقعا قدرت عکس العمل نداشتیم، این برخورد با یک ایرانی مسلمان آن هم در ایران خارج از تصورمان بود. خانم مسئول آمدند و مرحمت نمودند که یک ساعت به شما فرصت می‌دهم ونه بیشتر!

ما روی صندلی و در اتاق انتظار نشستیم و بعد از چندین دقیقه مشورت تصمیمان را اعلام کردیم. تصمیمی که کاملا بعد از این همه اهانت به افکار، اعتقادات و شخصیت بدیهی بود. من عکس بی‌حجاب نمی‌گیرم! آن هم برای رفتن به کشور شما! آن هم مقابل یک مرد نامحرم! بعد خواستیم که پول و گذرنامه من را پس بدهند. کارمند امتناع کرد و بعد از اصرار ما – که باز هم محترمانه مطرح شد- با اعتراض به برخورد ناشایست ما که مزاحم وقت گرانب‌هایشان شده بودیم، دستور فرمودند که منتظر باشیم تا کارشان تمام شود. بعد از اتمام کارشان گفتند که فرانسه درخواست ویزای خانمتان را بررسی می‌کند (گذرنامه و پول شما ضبط می‌شود) گرچه احتمال اینکه به شما ویزا داده شود وجود ندارد!

و به سلامت! و تشریف بردند! ما مانده بودیم و تعریف جامع دولت فرانسه از آزادی مذهبی، حقوق بشر، تبعیض نژادی و.... چه خوب تفهیممان کردند.


حداقل انتظار از دولت و وزارت امور خارجه دولت یازدهم این است که در برابر این حجم بالا از تعرض به اتباع ایرانی، واکنش جدی نشان بدهند و مسئولان دیپلماتیک کشورهای فوق را برای پاسخگویی سریع و جبران این اقدامات فرا بخوانند.

دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:,
 
:: 8:23 :: نويسنده : بی پلاک

دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:,
 
:: 8:16 :: نويسنده : بی پلاک


صبح دیروز آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «بانوی انقلاب» که به منظور تجلیل از مقام و خدمات همسر مرحومه حضرت امام(ره) :


«در سال 84 یک موی بدنم راضی نبود کاندیدا شوم. چرا که دولت آقای خاتمی بود و من گفتم نمی‌آیم، همسر امام مرا خواست و به من گفت: امام این انقلاب را به دست شماها سپردند. آیا شما می‌دانید اینها چه کسانی هستند؟ همین صحبت‌های همسر امام سبب شد من قبول کنم و پذیرفتم.»


چرا جناب هاشمی رفسنجانی در نقل خاطرات و مسائل گذشته به درگذشتگان استناد می‌کنند که پی بردن به صحت و سقم آن نیازمند دسترسی به آنان است  و این دسترسی امکان‌پذیر نیست؟


فرموده‌اند همسر امام(ره) به ایشان گفته‌اند: «حضرت امام(ره) این انقلاب را به دست شماها سپردند. آیا شما می‌دانید اینها چه کسانی هستند؟ » به یقین آقای هاشمی اطلاع دارند که در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 علاوه بر آقای هاشمی، آقایان علی لاریجانی، محسن رضایی، مهدی کروبی، مصطفی معین، محمدباقر قالیباف، محمود احمدی‌نژاد و محسن مهرعلیزاده نامزد بودند. و جای این سؤال است که آیا همسر مرحومه امام(ره) هیچیک از نامزدهای یاد‌شده را لایق ریاست جمهوری نمی‌دانستند؟!


آقای رفسنجانی در سخنان دیروز خود، نقل قول غیرقابل قبول دیگری نیز به حضرت امام(ره) نسبت داده و گفته‌اند:

 

«امام به این نتیجه رسید که باید تا قبل از خودشان جنگ را تمام کنند. البته گفتند جام زهر را نوشیدم. اما دو سه ماه پس از جنگ به خود من گفتند که جام زهر برای من شیرین شد»!


این روزها برخی از پژوهشگران تاریخ معاصر با استناد به رخدادها و اسناد سال‌های پایانی جنگ و پذیرش قطعنامه 598 از سوی امام(ره)، نتیجه می‌گیرند که جناب هاشمی رفسنجانی در زمینه‌سازی برای پذیرش قطعنامه و به تعبیر حضرت امام «نوشیدن جام زهر» نقش ویژه و مؤثری داشته است.به نظر می‌رسد آقای هاشمی با انتساب این جمله به امام راحل که «دو سه‌ماه پس از جنگ به خود من گفتند جام زهر برای من شیرین شد»! در پی رفع اتهام از خود بوده‌اند.


سخن مورد اشاره آقای هاشمی در متن و محتوای خود این مضمون را نیز القاء می‌کند که اگرچه پذیرش قطعنامه برای امام راحل(ره) به منزله نوشیدن جام زهر بوده است ولی تلاش آقای هاشمی در زمینه‌سازی برای پذیرش آن- بخوانید جام زهر- از دوراندیشی و درایت بیشتر ایشان نسبت به حضرت امام(ره) حکایت می‌کند! و حاکی از آن است که حضرت امام(ره) چند ماه بعد از نوشیدن جام زهر به درایت آقای هاشمی پی برده و - به قول ایشان- متوجه شیرینی و حلاوت آن شده‌اند!


 

دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:,
 
:: 8:12 :: نويسنده : بی پلاک


«با اولین غرش شیران یمنی، ببر کاغذی سعودی‌ها پا به فرار گذاشت.» 

 

 مردم یمن در نخستین واکنش عملیاتی به این تجاوز، دیروز به یک پایگاه نظامی ارتش عربستان حمله کردند.
 این حمله که تنها  از سوی افراد یک قبیله انقلابی صورت گرفت سعودی‌ها را بدجور به زحمت انداخته است، چرا که درگیری‌های یمن برای اولین بار به طور جدی به خاک عربستان کشیده شد. شماری از افراد قبیله انقلابی «طخیه» در شمال یمن با حمله به مواضع نیروهای ارتش عربستان 18 نظامی سعودی را کشتند.


 

گفت: رزمندگان انصارالله یمن با حمله به جنوب عربستان یک پادگان نظامی را تسخیر کرده‌اند.

گفتم: پس نظامیان سعودی چه می‌کردند؟

گفت: 18 نفر آنها به هلاکت رسیده‌اند و بقیه پا به فرار گذاشته‌اند و ارتش سعودی با وجود چند حمله نتوانسته این منطقه را از انصارالله پس بگیرد و هر دفعه تعدادی تلفات داده است.

گفتم: آل‌سعود که ادعا می‌کردند نظامیان آنها برای حفظ پادشاهی عربستان حاضر به جانفشانی هستند.

گفت: مثل مفتی دربار آل‌سعود حرف مفت زده‌اند.

گفتم: یارو می‌گفت؛ خیلی‌ها حاضرند به خاطر من بمیرند! پرسیدند از کجا می‌گویی؟ گفت؛ همین امروز یکی را دیدم که به من گفت حاضرم بمیرم که ریخت نحس تو را نبینم!

 

 

دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:,
 
:: 8:11 :: نويسنده : بی پلاک

دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:,
 
:: 8:8 :: نويسنده : بی پلاک

در نظر سنجي محبوب ترين عروسك

مجموعه كلاه قرمزي

عروسک فامیل دور با 185 رای

در صدر فهرست ایستاده

و عروسک جیگر با 89 رای دوم شده است

 

دو شنبه 17 فروردين 1394برچسب:,
 
:: 8:32 :: نويسنده : بی پلاک

 

 دو شب پیش و پس از انتشار متن توافق لوزان آقای صادق خرازی که به عنوان کارشناس امور بین‌الملل و مسائل هسته‌ای و برای چندمین‌بار به برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه دو سیما دعوت شده بود، در پاسخ به پرسش‌های مجری برنامه پیرامون توافق لوزان اظهاراتی داشت که به مواردی از آن فقط به عنوان اندکی از بسیارها اشاره می‌کنیم؛

آقای صادق خرازی ادعا کرد «امروز، روز عزای اسرائیل و مخالفان داخلی توافق است»! و توضیح نداد مگر توافق لوزان چه ویژگی‌هایی دارد که توانسته است رژیم صهیونیستی را به عزا بنشاند؟! آیا توقف غنی‌سازی صنعتی، کاهش سانتریفیوژها از 19 هزار دستگاه به 5 هزار دستگاه، تعطیلی فعالیت هسته‌ای در تأسیسات عظیم فردو، تبدیل 10‌هزار کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده 5 درصدی به 300 کیلوگرم، پذیرش 25 ساله اجرای پروتکل الحاقی، مشروط شدن تعلیق- و نه لغو- تحریم‌ها به گزارش آژانس تحت فرمول PMD که دسترسی بازرسان آژانس به مراکز نظامی کشورمان را امکان‌پذیر می‌سازد، تن دادن به توافق دو‌مرحله‌ای و اعلام آن به عنوان «بیانیه مطبوعاتی»، محرومیت 10 ساله از تحقیق و توسعه، منحصر شدن غنی‌سازی اورانیوم به سانتریفیوژهای نسل اول IR-1 با ظرفیت 1/7 سو، آنهم در حالی که به سانتریفیوژهای پیشرفته از نوع IR-8  با ظرفیت غنی‌سازی 24 سو دست یافته‌ایم، دادن امتیازات نقد و قابل اندازه‌گیری در مقابل  دریافت وعده‌های نسیه و چندپهلو و تفسیرپذیر که هم‌اکنون آمریکایی‌ها تفسیرهای متفاوت خود از آن را آغاز کرده‌اند و... می‌تواند مخالفت اسرائیل با توافق لوزان را در پی داشته باشد؟!

 

دو شنبه 10 فروردين 1394برچسب:,
 
:: 8:16 :: نويسنده : بی پلاک

 

کلمه «D» مخفف نام یک فرد ایتالیایی به نام  Domenico Dolce و کلمه «G» مخفف نام یکی از طراحان مد در ایتالیا به نام  Stefano Gabbana است، این دو مرد در جوانی به همجنس‌گرایی روی آورده و با هم ازدواج می‌کنند! [1] سپس شرکتی را در طراحی مد لباس، کیف، کفش، عطر و ... به نام دی اند جی تأسیس کردند، در واقع یکی از بزرگترین و مشهورترین برندهای لباس، کیف، کفش و ... را با هدف جذب و حمایت از همجنس‌بازان با همین عنوان «D&G» تأسیس کرده‌اند.


 
دومنیکو دلچه و استفانو گابانا با حمایت صهیونیست‌ها کار طراحی لباس در صنعت هالیوود را در بسیاری از موارد عهده‌دار شدند، به طور مثال لباس‌هایی را برای مدونا، مونیکا بلوچی، ایزابل روسلینی، نیکول کیدمن، دمی مور و ... طراحی کردند.
 

دومنیکو و استفانو در سال 2005 میلادی از هم جدا می‌شوند و دوباره در سال 2008 کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. چند سال بعد یعنی در دسامبر 2014، گابانا نامه‌ای عاشقانه‌ای به دلچه می‌نویسد که در روزنامه انگلیسی‌زبان «ایندیپندنت» منتشر می‌شود، او در این نامه ضمن ابراز عشق و علاقه به دلچه و بیان رابطه عمیق 28 ساله میان خودش و او می‌گوید: به خاطر موفیقت در برنامه کاری و زندگی شخصی از تو تشکر می‌کنم، تو برای من منحصر به فرد هستی و عاشق تو هستم!

 

دو شنبه 10 فروردين 1394برچسب:,
 
:: 8:5 :: نويسنده : بی پلاک

 

دو شنبه 10 فروردين 1394برچسب:,
 
:: 8:4 :: نويسنده : بی پلاک

 

دو شنبه 10 فروردين 1394برچسب:,
 
:: 7:52 :: نويسنده : بی پلاک

 

 

دو شنبه 10 فروردين 1394برچسب:,
 
:: 7:44 :: نويسنده : بی پلاک

 

 

 

دو شنبه 10 فروردين 1394برچسب:,
 
:: 7:42 :: نويسنده : بی پلاک

 

دکتر رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در اردوی جهادی همراه با سایر دانشجویان مشغول بنایی و ساخت و ساز در نقاط محروم کشور شد.

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: